دسته‌بندی نشده

انواع ماسوره های قنادی کیک و شیرینی پزی

پرکاربردترین ماسوره قنادی [ 7 ماسوره ی محبوب و ضروری ]

شیرینی پزی یکی از حرفه های دوست‌ داشتنی است که افراد زیادی طرفدار آن هستند. پخت انواع کیک و شیرینی نیازمند مهارت و تخصص است و جدا از این دو موضوع مواد اولیه و ابزار مناسب و باکیفیت می‌طلبد. یکی از ابزارها و لوازم قنادی مهم برای تزیین کیک و شیرینی، ماسوره است که در ادامه به پرکاربردترین ماسوره قنادی می پردازیم.  این  ابزار می‌تواند هنگام شیرینی پزی خلاقیت فرد را افزایش دهد.

بدون شک خامه کشی و تزیین کیک یک کار جذاب و لذت‌بخش است و در واقع می‌توان گفت اصلی ترین قسمت پخت کیک، این مرحله است. به کمک ابزارهایی نظیر ماسوره می‌توان انواع اشکال مختلف را روی کیک، بیسکویت و شیرینی ایجاد کرد. ماسوره همانند سایر لوازم قنادی انواع مختلفی دارد که هرکدام متناسب با نیاز قناد استفاده می شوند.

همچنین می توانید بهترین برند ابزار قنادی را مطالعه کنید. جهت خرید انواع ماسوره قنادی با مرغوب‌ ترین جنس و کیفیت در محل به فروشگاه لوازم قنادی بزرگ شیراز مراجعه کنید.

انواع ماسوره قنادی

انواع ماسوره قنادی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع ماسوره و پرکاربردترین ماسوره قنادی آشنا کنیم، با لوازم قنادی بزرگ شیراز همراه باشید.

1- ماسوره گرد

ماسوره گرد یکی از ماسوره های ضروری برای تزیین می باشند که برای ساقه و دورکشی کیک استفاده می شوند. از ماسوره های گرد می توان برای نوشتن و کشیدن خطوط روی کیک استفاده نمود . برای نوشتن، نقطه گذاری و خطوط دور کوکی ها از سایز های کوچک این ماسوره و برای حاشیه های ضخیم و فرم های چرخشی از سایز های بزرگ این ماسوره می توان استفاده کرد.ماسوره های 5 ، 10 از پرکاربردترین ماسوره های گرد بازار هستند.

2- ماسوره شکوفه

یکی از پرکاربردترین ماسوره ها، ماسوره شکوفه یا ماسوره گلبرگ قطره ای است که بر اساس سایز به ماسوره شکوفه بزرگ و ماسوره شکوفه ریز تقسیم می شود. دلیل اینکه این نوع ماسوره را ماسوره شکوفه می نامند، این است که به علت متصل بودن تمام دندانه های این ماسوره وقتی خامه از آن خارج می شود مانند شکوفه است. ماسوره رزت، در میان انواع ماسوره گل محبوب تر و انواع مختلفی دارد. ماسوره رزت M1 و 2D از انواع شناخته شده ماسوره هایی هستند که در لوازم قنادی ها پیدا می شوند.

3- ماسوره گل رز

ماسوره گل رز یکی از رایج ترین ماسوره ها است که در سایزهای مختلف وجود داشته و برای انواع گل به خصوص گل رز به کار می رود. با این ماسوره می توان حلوا را تزئین کرد. از انواع ماسوره گل رز می توان به ماسوره برگ گل رز که برای طرح زدن برگ مورد استفاده قرار می گیرد و ماسوره گل رز بسته که با خامه ی سبز رنگ مدل چمن را به شما می دهد، اشاره نمود.

4- ماسوره ستاره ای

یکی دیگر از انواع و پرکاربردترین ماسوره قنادی و شیرینی پزی ماسوره ستاره دار است که شکل آن مانند ستاره است. ماسوره ستاره دار سایزهای مختلفی دارد و می توان آن را به ماسوره ستاره بزرگ و ماسوره ستاره ریز تقسیم کرد . این ماسوره ها در دو نوع بسته و باز وجود دارند، دندانه های ماسوره ستاره بسته جمع تر از نوع باز آن است و عمق خط هایی که روی خامه ایجاد می کند، عمیق تر و قشنگ تر است.

5- ماسوره برگ

ماسوره برگ یکی دیگر از محبوب ترین ماسوره ها است که برای ایجاد برگ استفاده می شود. این ماسوره در دو سایز بزرگ و کوچک وجود دارد و در میان انواع ماسوره برگ، ماسوره برگ سه بعدی بیشترین کاربرد را دارد. برای تزیین کیک می توانید از ماسوره برگ استفاده کنید زیرا ماسوره برگ برای خامه بسیار مناسب است. در میان انواع ماسوره برگ ویلتون ماسوره برگ 352 پرکاربردتر است.

6- ماسوره حصیری

ماسوره حصیری یا ماسوره موج دار یکی از زیباترین ماسوره هاست که شکل آن درست شبیه حصیر است و خامه را به شکل حصیر درآورده و برای تزئین کیک مناسب است. ماسوره حصیری از نظر سایز و اندازه متفاوت است. شماره ماسوره حصیری نسبت به نوع آن با هم متفاوت است. کار با ماسوره حصیری راحت است پس می توانید برای تزئین کیک از این ماسوره استفاده کنید.

7- ماسوره صدفی

ماسوره صدفی یکی از انواع ماسوره های ستاره ی باز هستند که کار با آن برای افراد مبتدی بسیار آسان است. این افراد با استفاده از این ماسوره و با خامه می توانند صدف های زیبا درست کنند. صدف های بزرگ و مجلل نمای زیبایی به کیک ها میدهند. تکنیک کار با صدف ها از تکنیک های اولیه ولی بسیار باارزش است که میتواند نشان دهنده توانایی دکوراتور باشد.

پس حتما انقدر تمرین کنید تا حرفه ای شوید. صدف ها روی کیک ها به صورت عریض تر، و پایین کیک ها به صورت باریکتر کاربرد دارند و اگر از کنار به انها نگاه کنید مثل طومارهای پیچیده به نظر می رسند. برای صدف های بزرگ با توجه به نیاز و اندازه کیکتان میتوانید از انواع ماسوره ستاره ای بزرگ استفاده کنید.

تاثیر ماسوره در پخت کیک

تاثیر ماسوره در پخت کیک

ماسوره از ابزارهای تزیینی مهم در شیرینی پزی محسوب می شود. بدون این محصول شما هرگز نمی‌توانید هنر خود را در کیک پزی و شیرینی پزی آنگونه که باید نشان دهید. ماسوره می‌تواند به شما کمک کند تا یک اثر هنری ماهرانه در کیک یا دسر خود خلق کنید و همگان را متحیر سازید ! این وسیله‌ کاربردی معمولاً در جنس‌های فلزی یا پلاستیک مقاوم تولید می‌شود و می‌تواند اشکال تزیینی متنوعی مانند گل، شکوفه، ستاره و… به شما ارائه بدهد.

برای استفاده از ماسوره، شما باید یک قیف خامه زنی داشته باشید، ماسوره را در ابتدای این قیف وصل کرده و با فشار قیف، خامه به صورت شکل دار از ماسوره بیرون می آید. درمورد قیف هم انواع قیف پارچه ای، پلاستیکی، سیلیکونی، برزنتی، یک بار مصرف و کاغذی دردسترس است که انتخابش دست شماست ولی از قیف هایی استفاده کنید که خیلی بزرگ نباشد و حجم زیادی خامه وارد ان نکنید که طی فرآیند کار اذیت نشوید و با آرامش کامل بتوانید کار کنید.

نتیجه گیری

انواع ماسوره در طرح و اندازه های مختلف تولید می‌شود که جنس آن ها متفاوت است. جنس فلزی ماسوره پرکاربردتر و با دوام تر است. وجود طرح های مختلف ماسوره این امکان را به شما می‌دهد که تزیینات زیبا و بسیار متنوع برروی کیک و هر نوع دسر دیگری که می‌خواهید، داشته باشید. برای خرید ماسوره میتوانید به فروشگاه های لوازم قنادی مراجعه کرده و بر اساس نیاز و سلیقه خود ماسوره خود را تهیه کنید. شما می توانید قیمت پرکاربردترین ماسوره قنادی را در فروشگاه لوازم قنادی بزرگ شیراز مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *