دسته‌بندی نشده

طرز تهیه موچی

موچی یک کیک برنجی شیرین است که در انواع مختلف شیرین یا شور در غذاهای ژاپنی یافت می‌شود. در طول سال نو ژاپنی، سنتی به نام موچیتسوکی در بین مردم این کشور وجود دارد، که همان فرآیند پر زحمت‌ بخارپز کردن برنج شیرین و چسبناک و سپس کوبیدن آن برای تهیه موچی (کیک‌های برنجی چسبناک کوچک) است. این دسر ژاپنی شکلی شبیه به نان و بافتی نرم و جویدنی دارد که تا حدودی الاستیک است. موچی در ژاپن اغلب با ماچا (یا پودر چای سبز) طعم‌دار می‌شود که به آن رنگ سبز روشنی می‌دهد.

طرز تهیه موچی در مایکروویو

آرد برنج چسبناک (آرد برنج شیرین- آرد معمولی برای این دستور جواب نمی‌دهد)

آب/ قند/ شکر پودر شده/ نشاسته ذرت (یا نشاسته سیب زمینی) برای کمک به چسبندگی خمیر.

طرز تهیه موچی:

  1.  توپ‌های بستنی را فریز کنید: یک تکه کاغذ روغنی را روی یک ورقه شیرینی قرار دهید. با سرعت عمل، از یک قاشق فلزی سرد کوچک برای برداشتن توپ‌های بستنی و قرار دادن آنها روی کاغذ روغنی استفاده کنید. حتما بستنی را محکم در اسکوپ بسته بندی کنید و یک لبه صاف روی بستنی ایجاد کنید تا صاف روی صفحه روغنی بنشیند. به مدت ۱ ساعت بستنی‌ها را مجددا درون فریزر قرار دهید.
  2.  موچی درست کنید: آرد، شکر و پودر قند را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو با هم ترکیب کنید. آب را به این ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد شما یک دست شود. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و خمیر موچی را در مایکروویو به مدت ۱ دقیقه روی حالت ماکرو قرار دهید. برای جلوگیری از چسبیدن کاردک خود را خیس کنید و از کاردک خود برای تا زدن مکرر مخلوط استفاده کنید. روی آن را بپوشانید و دوباره به مدت ۱ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. خمیر را دوباره تا کنید و ۳۰ ثانیه دیگر در مایکروویو قرار دهید. حالا دیگر خمیر موچی شما باید کمی براق به نظر برسد و اگر اینطور نیست، ۳۰ ثانیه دیگر هم مواد را در مایکروویو قرار دهید.
  3.  حالا خمیر موچی را به شکل مستطیل در بیاورید: یک تکه کاغذ روغنی روی پیشخوان بگذارید و روی آن را با یک لایه نشاسته ذرت بپوشانید. با استفاده از یک کاردک لاستیکی خمیر موچی را از کاسه بتراشید و روی کاغذ روغنی بگذارید (به خاطر داشته باشید که خمیر خیلی داغ است پس مراقب باشید به آن دست نزنید). روی توپ خمیر نشاسته ذرت بپاشید. با استفاده از وردنه خمیر موچی را به شکل یک مستطیل بزرگ به ضخامت حدود ¼ اینچ (حدود ۶ میلی‌متر) بغلتانید. اگر در حین چرخاندن خمیر چسبید، روی آن باز هم نشاسته ذرت بپاشید تا نچسبد. کاغذ روغنی را به همراه خمیر وردنه شده روی آن، به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *